maroko2007 a masz krajową czy sprowadzaną :?:
[O1] Świst w głośnikach przy włączonej klimatyzacji
Zwiń
X
-
[O1] Świst w głośnikach przy włączonej klimatyzacji
Ostatnio zauważyłem taką przypadłość w moim systemie audio napędzanym przez źródło Clarion DXZ788RUSB i wzmacniacz Alpine V12 MRV-F400 (zamontowany w bagażniku na oparciu foteli z masą pociągniętą lokalnie z karoserii). Mianowicie podczas jazdy da się słyszeć świst (tak jakby turbiny) wydobywający się z głośników. Dźwięk ten jest w tle, ale coraz bardziej zaczyna mnie irytować.
Poniżej kilka moich obserwacji na temat tego zakłócenia:
1. dźwięk wydobywa się na pewno z głośników, przy wyłączonym audio nie występuje.
2. słyszalny jest jedynie podczas jazdy, szczególnie w przedziale obr. 1800-2200; na biegu jałowym nie występuje
3. słyszalny jest jedynie przy włączonej klimie; w trybie Climatronica na Econ jest niesłyszalny
Zrobiłem test źródła i podłączyłem bezpośrednio do wzmacniacza odtwarzacz z własnym zasilaniem i w tej sytuacji zakłócenie nie pojawia się. Zakłócenie pochodzi więc ze źródła lub pojawia się gdzieś na drodze przebiegu kabli sygnałowych i ma związek z włączoną klimatyzacją. Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem i jest w stanie poradzić co zrobić, aby ten dźwięk wyeliminować? Czy jakieś filtry, kondensatory, lub inne cuda coś pomogą?Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)
-
-
ziutsane,
Ale masę z radia, czy ze wzmacniacza? Co może być z nią nie tak?Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)
Komentarz
-
-
Mały update. Dzisiaj była szansa pojeździć bez klimy i pojawiły się nowe obserwacje: świst najbardziej słyszalny jest na początku, przy zimnym silniku. Wtedy nawet przy wyłączonej klimatyzacji pojawia się on na biegu jałowym i nasila wraz ze wzrostem obrotów silnika. W miarę rozgrzewania się silnika, świst staje się coraz mniej słyszalny.
Jestem prawie pewien, że wcześniej to zakłócenie nie występowało, a w międzyczasie nic nie było robione z audio, ani z kablami.Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)
Komentarz
-
-
tu masz krok po kroku:
WITAM! Zauważyłem, że powstaje sporo tematów dotyczących tego samego problemu, postanowiłem więc zebrać trochę informacji w jednym miejscu na naszym forum tak, aby przed zadaniem pytania każdy przeprowadził standardową diagnozę. Myślę, że w większości przypadków zastosowanie się do instrukcji pom...
Komentarz
-
-
Sprawa rozwiązana. Nikt nie zgadł przyczyny, a była ona, jak to często bywa, prozaiczna. Zsunął się jeden chinch przy radiu i łapał zakłócenia.
Doszedłem do tego przy okazji próby głębszego osadzenia radia w kieszeni. Teraz radyjko zamontowane jest, tak jak należy, nie ma świszczenia w głośnikach i sygnał jakby lepszy. Generalnie, można powiedzieć, że udany dzieńJest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)
Komentarz
-
Komentarz